Pro evolution soccer 2012 (PES 12)

02.11.2011 15:30

Minulý rok Fifa přímo sestřelila PES ve všech směrech.Letos FIFA přišla s novým enginem a systémem bráněním.V celku se jí změny povedly a my čekáme na odpověď PES 12.Ta přišla s vypilovannou hratelností (podle autorů).Já když jsem hru poprvé zapnul a pustil jsem se do prvního zápasu,tak jsem si všiml dvou věcí.Zaprvé grafiky,která zažila sice pár změn ale v jádru mi  připomínala předešlý díl.Za to audio stránka se mi konečně po tech letech zamlouvá.Dříve jsme byli zvyklí na strašný komentář a nulové atmosféry.Tentokrát to udělali autoři šikovně.Komentátoři vás pouze uvedou do zápasu a mlčí!!Tedy pokud někdo nedá gol.A fanoušci jsou konečně pořádně slyšet:skandují,pískají,radují se.....

Po několika zápasech jsem opravdu viděl změny i v hratelnosti.Co se týče přihrávání,střelby a centrů je hra mnohem přesnější a hra mě více bavila .Prostě se  už u toho tolik nervovat nebudete.Dále se mi líbila fyzika míče:Nečekané odrazy,rotace a hlavně jak se míč chová k hráčům.Například Messi má míč přilepený k noze ,tak takovýmu  Kadlecovi míč pořád utíká.Umělá inteligence dokáže pěkně zatopit ,ale pro zkušené hráče by neměla být překážkou.Umělá inteligence tedy až na brankáře,ti mi připadají od každého dílu horší ,celkem obstála.

Mody se nějak nezměnily:přátelák,kariéra (trenér,hráč) ,turnaj sezona a trénink.Režim kariéri byl zlepšen třeba tím,že se objevíte na tiskové konferenci.

Na konec jsem si nechal asi největší zápor série a to je licence.Ano pořád máme v nabítce ligu mistrů nebo evropskou ligu.Bohužel s ligama a týmama je to bohužel horší,ale to by jsme tu mleli pořád tu samou písničku co provází serii už dlouhou dobu.

Ve finálním hodnocení sice Fifa zůstává letos králem fotbalového trůnu,ale PES se přibližuje a FIFA už nemá takový náskok.Pokud přežijete licence PES 12 stojí za zkoušku.

HODNOCENÍ:79%

 

KLADY: -zlepšená hratelnost (náhrávání,střelba a centry)
             -Audio stránka (atmosféra)
            -fyzika míče
 
ZÁPORY:-grafika 
               -licence
              -chyby umělé inteligence (hrozní brankaři)
PSAL:tixxi