Alan Wake

04.02.2011 14:10

Kdo se bojí nesmí do lesa a u Alana Wakea to platí dvojnásob.

Jak asi víte za tvorbou Alana Wakea stojí Finské studio Remedy ,který mají za sebou legendárního Maxe Paynea.

Vím že Alan Weke vyšel v Květnu roku 2010 ,ale rozhodl jsem se že jako první hru na Xbox 360 udělám orecenzuji tuto hru.

Alan  Wake je spisovatel hororovích příběhů.Trápí ho noční můry ,které se rozhod napsat na papír a později vydal knihu, která se stala hitem.Ale potom stratil inspiraci.Tak se rozhodl že ze svojí ženou Alici pojede na dovolenou do městečka Bright Falls. Dovolená se brzy promění v tragedii ,protože Alan ztratí svojí ženu a noční můry se začnou měnit ve skutečnost.Ocitáte se tedy v psychologickym thrilleru a musim říct že příběch je plný zvratů,prostě to pravé ořechové.Jediné co mě zklamalo byl otevřený konec a nutnost zakoupení DLC.

   Po grafické stránce se hra povedla hlavně krajina a efekty které dodávají na atmosféře.Když jsme u té atmosféry,tak i po zvukové stránce je na dobré úrovni a přidá na napětí.

   V hratelnosti se musim přiznat že tato hra je promě první na Xbox 360 co jsem kdy hrál a ovládala se přímo skvěle.Hned mi sedlo a od začatku až do konce jsem neměl problémy.Hrajete většinou ve tmě a jediným vašim pomocníkem je světlo,které vás pomáhá oživovat či ukládat pozice ale hlavně bojovat proti vašim nočním můrám.Je to jednoduché,nejdříve z protivníku za pomoci světla vysajete temnotu a potom je dorazíte běžnou zbraní (pistole,puška,brokovnice).Tento styl boje se mi líbil a u žádné hry jsem se ještě s tímto stylem nesetkal.Nepřátele se zjevují buď ve formě tkz. zombie a nebo v oživování různých předmětů.Když jste v tísni tak vaše poslední naděje jsou světlice,bez kterých se neobejdete.Někdy jsou mise i ve dne kde nebojujete, místo toho odpočíváte a připravujete se na noc.

   Někoho možná zklame,že se nebude tolik bát.Já se tedy moc nebál ,ale to záleží na typu člověka.Hra nabízí 6 kapitol a dohromady vám hra zabere něco kolem 18 hodin.Největším záporem hry je asi stereotyp a to myslim nepřátelé ,který jsou po celou dobu hraní stejní.

   Alan Wake mě nezklamal.S výsledkem jsem byl spokojený.Hra hlavně sází na příběch a atmosféru.Hru jsem dohrál bez jediného zívnutí a to znamená že mě hra bavila.Doporučuji každýmu kdo má konzoli Xbox 360.

HODNOCENÍ:90%

KLADY:-příběh
            -atmosféra
           -ovládání
           -bojový mod

ZÁPORY-stereotyp         

PSAL:tixxi